Priamo v CRM je možné vytvoriť marketingovú kampaň a odoslať ju emailom na zoznam zvolených emailových adries. Prvým krokom je vytvoriť práve zoznam adresátov – tzv. Cieľový zoznam. Ten je možné tvoriť buď ručne pridávaním jednotlivých kontaktov, alebo výberom z už existujúcich Kontaktov, Organizáciou (Firiem), alebo Užívateľov v CRM, alebo najjednoduchšie využitím reportov. Report bude vždy automaticky zahŕňať všetky kontakty zo CRM podľa zadaných kritérií – napr. všetky kontakty, ktoré sú označené ako Klient.
Ďalším krokom je vytvorenie Šablóny emailu, tj v podstate obsah a podoba samotného odosielaného oznámenia ako samotný text, tak aj prílohy rôznych formátov.
Do textu je možné vkladať aj zástupné znaky napr.:
Posledným krokom je vytvorenie samotnej Kampane. V tej volíme jednak Cieľový zoznam, ktorému bude daná kampaň odosielaná. Ďalej vyberieme, ktorú emailovú šablónu budeme chcieť aktuálne odosielať. Jednu Kampaň môžeme využiť opakovane, tj odosielať v niekoľkých vlnách, alebo aj odosielať rôzny obsah (tj iné šablóny emailov).
Priamo v kampani môžeme sledovať, ktorý adresát daný email otvoril. Vďaka nastaveniu možnosti trackovania vybraných URL je možné následne vyhodnocovať kliknutia na danej URL adresy. Nastaviť a vyhodnocovať sa dajú aj ďalšie štatistiky a pohľady na úspešnosť kampane.
Pri tvorbe newsletterov odporúčame:
- Ideálne je písať newsletter tak, aby nebol v grafickej šablóne? Viete prečo? – pretože google už je tak inteligentný, že tieto správy automaticky dáva do promotion a adresátom potom nechodí do hlavného adresára prichádzajúcej pošty.
- Ako teda písať? Najlepšie tak, aby to vyzeralo ako list Vašej babičke. S max 1-2 odkazy.
- Aj v našom systéme môžete mať krásne grafické šablóny, my ich však z vyššie uvedených dôvodov nepoužívame.