Riadenie predaja

Potenciál

Lead predstavuje osobu alebo organizáciu, ktorá v súčasnej dobe nie je zákazníkom, ale má potenciál byť. Vytvorenie nového záznamu potenciálneho zákazníka je obvykle prvým krokom procesu predaja.

LEAD1

Akonáhle sa zhromaždí viac informácií o záujemcovi, predpokladá sa, že záujemca bude prevedený na Organizáciu, Kontakt a Príležitosť:

LEAD5

Všetky dostupné údaje sú prevedené, nové je možné doplniť. Ak chcete novo vytvorenú Organizáciu, Kontakt, či Príležitosť priradiť konkrétnemu užívateľovi alebo tímu, musíte stlačiť tlačidlo so šípkou a vybrať ich zo zoznamu.

Prevedený Potenciál nebude zo systému odstránený. Bude mať stav Prevedené. Záznamy, na ktoré bol prevedený, budú k dispozícii na paneli Konvertované do (napravo).

lead3

Noví potenciálni zákazníci môžu byť vytvorení podľa nasledujúcich scenárov:

  • Ručne používateľovi CRM;
  • Prostredníctvom API (napr. Prostredníctvom webového formulára);
  • Pomocou Workflow pravidlá.

Aby sa zabránilo prehliadnutiu nových potenciálnych zákazníkov, môžu používatelia pridať typ entity potenciálneho zákazníka do globálneho zoznamu automatického sledovania v Predvoľbách. Potom budú automaticky sledovať každého nového zákazníka. Pravý horný roh Ponuka> Predvoľby:

LEAD4

Príležitosti

Príležitosť predstavuje potenciálny alebo uzavretý obchod. Príležitosť s fázou Vyhrané sa zohľadňuje pri výpočte tržieb z predaja (zobrazené v dashletch a správach).

Prilez1

V predvolenom nastavení sú k dispozícii nasledujúce fázy príležitostí:

  • Vyhliadky
  • Kvalifikácia
  • Návrh
  • Rokovania
  • Vyhrané
  • Stratené

Správca môže definovať vlastné fázy v závislosti od obchodného toku spoločnosti: Správa> Správca entit> Príležitosť> Pole> Fáza.

Prilez2

Pravdepodobnosť

Pravdepodobnosť príležitosti je odhadovaná percentuálna šanca, že bude predaj vyhraný. Stav Vyhrané má 100% pravdepodobnosť, Stratené – nula. Iné fázy majú svoje predvolené pravdepodobnosti. Pravdepodobnosť je možné využiť pri prognózovaní výnosov.

Prilez5

Mena

Správca môže definovať dostupné meny a ich kurzy v sekcii Správa> Mena.

Je možné previesť menu existujúcich príležitostí:

 

    • v zobrazení zoznamu: vyberte potrebné záznamy a potom v otváracom zozname Akcie kliknite na Previesť menu,
    • v podrobnom zobrazení: kliknite na rozbaľovaciu ponuku vedľa tlačidla Upraviť a potom na Previesť menu.

 

Prilez4

Analýza predaja

V predvolenom nastavení sú na riadiacom paneli k dispozícii nasledujúce grafy:

  • Tržby za mesiac
  • Príležitosti podľa hlavného zdroja
  • Príležitosti podľa fázy
  • Pipeline

Pomocou nástroja Reports je možné zobraziť štatistiky predaja na základe konkrétnych kritérií. Grafy zostáv je možné zobraziť na riadiacom paneli.

Vyskúšajte AutoCRM zadarmo

Automatizovaný systém pre riadenie firmy

Chcete dostávať novinky zo sveta firemných systémov, technických zaujímavostí a dát? Napíšte nám svoj e-mail a my Vám budeme posielať newsletter.

Demo AutoCRM

Náš tím konzultantov s Vami prejde a zoznámi Vás s nasadením AutoCRM do Vašej spoločnosti.