Riadenie predaja

Potenciál

Lead predstavuje osobu alebo organizáciu, ktorá v súčasnej dobe nie je zákazníkom, ale má potenciál byť. Vytvorenie nového záznamu potenciálneho zákazníka je obvykle prvým krokom procesu predaja.

LEAD1

Akonáhle sa zhromaždí viac informácií o záujemcovi, predpokladá sa, že záujemca bude prevedený na Organizáciu, Kontakt a Príležitosť:

LEAD5

Všetky dostupné údaje sú prevedené, nové je možné doplniť. Ak chcete novo vytvorenú Organizáciu, Kontakt, či Príležitosť priradiť konkrétnemu užívateľovi alebo tímu, musíte stlačiť tlačidlo so šípkou a vybrať ich zo zoznamu.

Prevedený Potenciál nebude zo systému odstránený. Bude mať stav Prevedené. Záznamy, na ktoré bol prevedený, budú k dispozícii na paneli Konvertované do (napravo).

lead3

Noví potenciálni zákazníci môžu byť vytvorení podľa nasledujúcich scenárov:

  • Ručne používateľovi CRM;
  • Prostredníctvom API (napr. Prostredníctvom webového formulára);
  • Pomocou Workflow pravidlá.

Aby sa zabránilo prehliadnutiu nových potenciálnych zákazníkov, môžu používatelia pridať typ entity potenciálneho zákazníka do globálneho zoznamu automatického sledovania v Predvoľbách. Potom budú automaticky sledovať každého nového zákazníka. Pravý horný roh Ponuka> Predvoľby:

LEAD4

Príležitosti

Príležitosť predstavuje potenciálny alebo uzavretý obchod. Príležitosť s fázou Vyhrané sa zohľadňuje pri výpočte tržieb z predaja (zobrazené v dashletch a správach).

Prilez1

V predvolenom nastavení sú k dispozícii nasledujúce fázy príležitostí:

  • Vyhliadky
  • Kvalifikácia
  • Návrh
  • Rokovania
  • Vyhrané
  • Stratené

Správca môže definovať vlastné fázy v závislosti od obchodného toku spoločnosti: Správa> Správca entit> Príležitosť> Pole> Fáza.

Prilez2

Pravdepodobnosť

Pravdepodobnosť príležitosti je odhadovaná percentuálna šanca, že bude predaj vyhraný. Stav Vyhrané má 100% pravdepodobnosť, Stratené – nula. Iné fázy majú svoje predvolené pravdepodobnosti. Pravdepodobnosť je možné využiť pri prognózovaní výnosov.

Prilez5

Mena

Správca môže definovať dostupné meny a ich kurzy v sekcii Správa> Mena.

Je možné previesť menu existujúcich príležitostí:

 

    • v zobrazení zoznamu: vyberte potrebné záznamy a potom v otváracom zozname Akcie kliknite na Previesť menu,
    • v podrobnom zobrazení: kliknite na rozbaľovaciu ponuku vedľa tlačidla Upraviť a potom na Previesť menu.

 

Prilez4

Analýza predaja

V predvolenom nastavení sú na riadiacom paneli k dispozícii nasledujúce grafy:

  • Tržby za mesiac
  • Príležitosti podľa hlavného zdroja
  • Príležitosti podľa fázy
  • Pipeline

Pomocou nástroja Reports je možné zobraziť štatistiky predaja na základe konkrétnych kritérií. Grafy zostáv je možné zobraziť na riadiacom paneli.

Chcete dostávat novinky ze světa firemních systémů, technických zajímavostí a dat? Napište nám svůj e-mail a my Vám budeme posílat newsletter.

Přidejte se na webinář!

Jak ušetřit na Vašem IT, automatizovat a zároveň zefektivnit všechny procesy ve společnosti.