Potenciál
Lead predstavuje osobu alebo organizáciu, ktorá v súčasnej dobe nie je zákazníkom, ale má potenciál byť. Vytvorenie nového záznamu potenciálneho zákazníka je obvykle prvým krokom procesu predaja.
Akonáhle sa zhromaždí viac informácií o záujemcovi, predpokladá sa, že záujemca bude prevedený na Organizáciu, Kontakt a Príležitosť:
Všetky dostupné údaje sú prevedené, nové je možné doplniť. Ak chcete novo vytvorenú Organizáciu, Kontakt, či Príležitosť priradiť konkrétnemu užívateľovi alebo tímu, musíte stlačiť tlačidlo so šípkou a vybrať ich zo zoznamu.
Prevedený Potenciál nebude zo systému odstránený. Bude mať stav Prevedené. Záznamy, na ktoré bol prevedený, budú k dispozícii na paneli Konvertované do (napravo).
Noví potenciálni zákazníci môžu byť vytvorení podľa nasledujúcich scenárov:
- Ručne používateľovi CRM;
- Prostredníctvom API (napr. Prostredníctvom webového formulára);
- Pomocou Workflow pravidlá.
Aby sa zabránilo prehliadnutiu nových potenciálnych zákazníkov, môžu používatelia pridať typ entity potenciálneho zákazníka do globálneho zoznamu automatického sledovania v Predvoľbách. Potom budú automaticky sledovať každého nového zákazníka. Pravý horný roh Ponuka> Predvoľby:
Príležitosti
Príležitosť predstavuje potenciálny alebo uzavretý obchod. Príležitosť s fázou Vyhrané sa zohľadňuje pri výpočte tržieb z predaja (zobrazené v dashletch a správach).
V predvolenom nastavení sú k dispozícii nasledujúce fázy príležitostí:
- Vyhliadky
- Kvalifikácia
- Návrh
- Rokovania
- Vyhrané
- Stratené
Správca môže definovať vlastné fázy v závislosti od obchodného toku spoločnosti: Správa> Správca entit> Príležitosť> Pole> Fáza.
Pravdepodobnosť
Pravdepodobnosť príležitosti je odhadovaná percentuálna šanca, že bude predaj vyhraný. Stav Vyhrané má 100% pravdepodobnosť, Stratené – nula. Iné fázy majú svoje predvolené pravdepodobnosti. Pravdepodobnosť je možné využiť pri prognózovaní výnosov.
Mena
Správca môže definovať dostupné meny a ich kurzy v sekcii Správa> Mena.
Je možné previesť menu existujúcich príležitostí:
-
- v zobrazení zoznamu: vyberte potrebné záznamy a potom v otváracom zozname Akcie kliknite na Previesť menu,
-
- v podrobnom zobrazení: kliknite na rozbaľovaciu ponuku vedľa tlačidla Upraviť a potom na Previesť menu.
Analýza predaja
V predvolenom nastavení sú na riadiacom paneli k dispozícii nasledujúce grafy:
- Tržby za mesiac
- Príležitosti podľa hlavného zdroja
- Príležitosti podľa fázy
- Pipeline
Pomocou nástroja Reports je možné zobraziť štatistiky predaja na základe konkrétnych kritérií. Grafy zostáv je možné zobraziť na riadiacom paneli.