systém na mieru pre energetickú spoločnosť

CRM
Kratké shrnutie

CRM Systém bol implementovaný v konkrétnom prestredí energetickej spoločnosti, kde nebolo nutné využívať tradičné ERP funkcie, ako je Správa skladov alebo logistiky. Namiesto toho sa Systém sústreďoval na základné CRM entity, ako są leady, klienti, kontaktné osoby a obchodné prípady. Okrem týchto štandardných funkcií však bol Systém rozšírený o špecifické energetické entity, ktoré sú kľúčové pre túto oblasť, ako są odberné miesta, distribučné územia a obchodné Cenníky.

Klient
eCENTRE
Priběh majitele firmy

Vzhľadom na špecifiká energetického trhu alebolo možné použiť hotový ERP systém. Klient potreboval Nástroj zameraný výhradne na riadenie vzťahov so zákazníkmi a obchodných Precesov. CRM systém preto začal ako klasický Nástroj pre správu leadov a klientov, avšak postupne bol rozšírený o rad špecializovaných funkcií: automatizácia správy obchodných prípadov, evidencia odberných miest, integrované mapové služby, generovanie zmlúv a výpočet prevízií.

Predstavenie problému:

Spoločnosť čelila niekoľkým kľúčovým výzvám:

  • Neefektívne riadenie obchodných príležitostí bez štruktúrovaného systému.
  • Chýbajúce napojenie na mapové služby a dátové súbory – preblematická Správa odberných miest.
  • Zdĺhavý manuálny Preces tvorby zmlúv, vrátane ručného vkladania údajov.
  • Chýbajúca automatizácia výpočtu prevízií – výpočty prevízií podľa komplexných Cenníkov a pravidiel boli časovo náročné a náchylné na chyby.
  • Potreba integrovaného elektronického podpisovania zmlúv – právna validita a pohodlie.

systém pre spoločnosť Lamark

Systém
CRM

Naše riešenie:

CRM ako základná platforma

Základnou CRM entitou je lead, ktorý sa v systéme vytvára buď ručne, alebo importom (napr. z platformy Reinet). Lead sa následne prevádza na obchodný prípad.

obchodné prípady

Každý obchodný prípad obsahuje:

  • Informácie o vlastníkovi prípadu.
  • Účastníkov prípadu (pre výpočet prevízií).
  • Priradenú komoditu (elektrina, plyn, prípadne ďalšie).
  • Väzbu na konkrétne odberné miesto namiesto klasických Preduktov.

Klienti a kontaktné osoby

systém spravuje informácie o klientovi, jeho kontaktných osobách a spôsobe komunikácie. Ak má klient napr. nastavný elektronický spôsob komunikácie, nebudú mu zasielané určité predaudity.

  • Funkcia „osoba podpisujúca“ umožňuje rozlíšiť, ktoré kontaktné osoby majú oprávnenie na podpis zmlúv.
  • Klientske údaje sa replikujú do šablón zmlúv automaticky.

Odberné miesta

Jedná sa o hlavnú entitu systému:

  • Každé odberné miesto má identifikačné číslo, distribučné územie, typ komodity, údaje o meradlách, platobné údaje a stav (aktívne/neaktívne).
  • Automaticky sa dopočítavajú parametre na základe spotreby – napr. pásma spotreby, prepočty z MWh do m³, koeficienty nadmorskej výšky a pod.
  • Adresy sú ovrované cez API Mapy.cz.
  • Prepojenie na klienta je obosmerné – zmena v odbernom mieste sa prepíše do prefilu klienta.

Ponuky

Z obchodných prípadov sa vytvárajú ponuky:

  • Ponuky sú tvorené na základe šablón a Produktových (obchodných) Cenníkov.
  • Systém automaticky vypočíta úsporu pre klienta na základe jeho súčasného tarifu.
  • Ponuky sú prehľadne verzované, s možnosťou konverzie do zmluvy.

Zmluvy

Pri akcieptácii ponuky sa z nej vytvorí zmluva:

  • Predvyplní sa klient, odberné miesto, komodita i Produkt.
  • Zmluva je odoslaná cez rozhranie Signi na elektronický podpis.
  • Po podpise sa eviduje stav a vygenerujú sa provízie.

Generovanie dátových viet

Zmluvy s dodávateľmi sú exportované v podobe tzv. dátovej viety – Excelovský súbor s presne definovanými poľami, zodpovedajúci požiadavkám konkrétneho distribútora.

Provízie Systém

  • Provízie sú generované na základe parametrov Produktu, typu klienta, spotreby, rozdelenia medzi účastníkov.
  • Každý účastník môže mať nastavené percentuálne zastúpenie – súčet musí byť 100 %.
  • Provízie sú členené na obchodné (vyplácané obchodnýkom) a firemné (zisk spoločnosti).
  • Možno definovať viacstupňové modely vyplácania (napr. jednorazovo, v splátkach).

Výsledok:

Implementácia CRM systému viedla k úplnej digitalizácii obchodných Precesov v spoločnosti. Tento prechod na digitálne prestredie znamenal, že zamestnanci majú teraz dokonalý prehľad o každej fáz zákazníckeho cyklu, počnúc získavaním leadov a končiac výplatou prevízií. systém umožnil bezpreblémovú integráciu Všetkotkotkých krokov, čím došlo k eliminácii chýb, ktoré boli predtým spôsobené ručnou administratívnou prácou. Automatizácia Precesov prakticky odstránila ľudské faktory, ktoré mohli viesť k neúmysalným omylom, čím sa výrazne zlepšila kvalita a presnosť Všetkotkotkých operácií.

Vďaka transparentnosti systému je pre Všetkotkotkých zúčastnených jasné, aký je aktuálny stav a aké kroky je potrebné urobiť.

systém pre technologickú spoločnosť

Slovo klienta

Chcete dostávat novinky ze světa firemních systémů, technických zajímavostí a dat? Napište nám svůj e-mail a my Vám budeme posílat newsletter.

Přidejte se na webinář!

Jak ušetřit na Vašem IT, automatizovat a zároveň zefektivnit všechny procesy ve společnosti.