CRM Systém pre spoločnosť LAMARK

Kratké shrnutie

LAMARK, špecializujúca sa na výrobu a montáž brán, plotov a pergol.

Klient
LAMARK s.r.o.
Priběh majitele firmy

Firma LAMARK je spoločnosť, ktorá vznikla v roku 2003 pod vedením Stanislava Kučeru. Počas celej svojej kariéry sa pan Kučera venuje práci s kovom a montáži, pričom sa v tejto oblasti pohybuje od svojich 21 rokov. Jeho cesta začala tým, že si požičal od rodičov náradie a automobil a začal zháňať prvé montážne zákazky.

Aj napriek tomu, že ho rodina radšej videla v zamestnaní, pán Kučera sa dostal od montáže všetkého, čo bolo treba, do stavu, kedy sa zameral len na montáž vráť a brán. Aj napriek veľkej kríze v roku 2008 sa firma LAMARK transformovala na firmu výrobnú. Dnes má firma cez 50 zamestnancov, z ktorých mnohí vo firme pracujú už dlhé roky.

Predstavenie problému:

spoločnosť LAMARK nás oslovila, pretože hľadali náhradu za systém SalesForce. Náš systém si získal veľkú pozornosť vďaka svojej vysokej dynamickosti a jednoduchej možnosti prispôsobenia podľa individuálnych potrieb.

S viac ako 30 obchodníkmi sa pre spoločnosť LAMARK stali náklady na systém značným bremenom. Predchádzajúci systém nielen že vyžadoval obrovské čiastky za licencie pre používateľov, ale tiež trpel nedostatkom intuitívnosti a možností jednoduchého prispôsobenia.

Naše riešenie:

Nahradili sme existujúci systém pomocou AutoCRM. Pripojili sme externé služby, predovšetkým Helios, kde prebieha kompletná synchronizácia všetkých potrebných dát. AutoCRM efektívne komunikuje s Heliosom oboma smermi, čo zabezpečuje plynulý tok informácií medzi oboma systémami.

Pokročilé reporty a na mieru nastaviteľné naplánované synchronizačné časy s Helios. Produktový katalóg je uložený v Helios a synchronizuje sa do AutoCRM. Náš systém hlída kompatibilitu medzi produktmi a ich doplnkami (napríklad farba, typ spojenia).

 

Výsledok:

Znížené náklady za systém. AutoCRM je navrhnutý tak, aby bol intuitívny a obchodníkovi napoviedal a upozorňoval na možné chyby, znižuje sa tým náročnosť celého procesu a predovšetkým predchádzame tomu, že Helios odmietne ponuku spočítať, pretože mu obchodník zabudne vyplniť dôležité dáta.
Lowcode systém pre tvorbu workflow zvládne spravovať pokročilejší používateľ, prípadne sa LAMARK obracia na nás, kedy v lowcode režime sme schopní workflow nastaviť za pomerne krátky čas, šetrí teda čas aj peniaze.

Funkcie systému

  • Dashboard
  • Organizácie – Správa jednotlivých organizácií s väzbami na zákazky, kontakty, obchodné príležitosti, projekty, objednávky a udalosti.
  • Kontakty – Samostatné kontakty, ktoré majú väzby naprieč celým systémom
  • Produkty – kompletný produktový katalóg spravovaný Heliosom
  • Účtovné doklady – prehľad vystavených účtovných dokladov k zákazkám, informácie o úhrade pre informovanosť obchodníka
  • Znalostná báza – Správa dokumentov, interných postupov
  • Reporty
  • E-mailové šablóny
  • Kampane
  • Správa používateľov
  • Helpdesk
  • PDF šablóny

Propojení

  • Propojení s Helios – komplexní napojenie od Leadu po zakázku včetně výpočtu nabídek
  • Propojení s Daktela – napojenie na telefonní ústřednu Daktela, synchronizace uskutečněných hovorů volání z CRM. na mieru napojena Daktela IVR, volající s na základě dat v CRM přepojí na přiřazeného obchodnýho zástupce.
  • Propojení s Signi – jednoduché podepisování smluv zakázek
  • integrácia zobrazení adresy na mapě – Mapy CZ
  • Kalendář – propojení s Outlook

Obchod

  • Poptávky, príležitosti, nabídky
  • Objednávky, smluvní Dokumenty, prodejní plány, příplatky
  • Komunikace – Schůzky, volání, úkoly
  • Cílové seznamy
  • Emailový klient – napojený na Microsoft 365

Intuitívna tvorba ponúk

  • AutoCRM reaguje na komplexný produktový katalóg a napovie obchodníkovi, ktoré parametre sa musia k položke vyplniť pomocou dynamickej logiky.
  • Parametrizácia atribútov je upraviteľná v administrácii CRM, používateľ je schopný upraviť dynamickú logiku bez servisného zásahu.
  • Vďaka tejto funkcii je zabezpečené, že všetky položky budú mať vždy vyplnené všetky atribúty, potrebné vo výrobe.
  • AutoCRM zároveň zabezpečuje kompatibilitu atribútov, vďaka nastaveným väzbám na podradené a nadradené produkty. Týmto zabráni chybám v kalkulácii a nedáva obchodníkom priestor pre chyby.

Slovo klienta

Myšlienka na začiatku bola: „Pôjdeme sa pozrieť po inom systéme, ktorý je jednoduchší, ohybnejší a splní naše potreby.“ Dlho sme skúšali a hľadali riešenie. Mali sme riešenie „0″ a všetci používali počítače, potom sme prešli do nového CRM (nebudem menovať), ale po istom čase sme zhodnotili nákladovosť a obecne, čo nám vôbec prináša. Nemenovaný systém nám priniesol vyššie náklady, nebol flexibilný a nebol úplne intuitívny. Jednoducho krabica a len trochu custom riešenie. To nás nasmerovalo inou cestou. Naskytla sa príležitosť pozrieť sa na systém od partnera Apertia. Zo začiatku sme boli skeptickí, ale nakoniec sa to obrátilo k dobrému.

Systém bude mať vždy mouchy, o tom nemusím asi vôbec hovoriť. Ale vďaka kódu od Apertia, respektíve ich implementácii, sa takmer všetko vytratilo. Počuť slovo „nejde“ nechce počuť žiadny klient, ale aj tak sa niekedy jednoducho môže stať. Čo však môžem povedať, tak slovo „nejde“ sme počuli len pár krát. Čo ma na spolupráci veľmi baví je, že aj keď počujem slovo „nejde„, tak ale počujem aj druhú časť vety a to, že ale mohli by sme to urobiť takto.

Implementácia systému prebieha veľmi dobre, snažili sme sa pripraviť aj podklady v takej kvalite, aby nebolo veľa priestoru siahnuť vedľa. Nielen, že v čase implementácie prebieha spracovanie podľa zadania, ale tiež sme v priebehu vymýšľali spúšťa ďalších úprav, aby systém bol intuitívny a príjemný na používanie. To sa nám podarilo. Málokedy totiž počujete od používateľa, keď dostane novú hračku, vetu „v tom systéme sa mi pracuje dobre“, a my sme toho dosiahli v rade niekoľkých dní. Predchádzajúci systém sme mali cez rok a stále sme počúvali „to nejde“, „v tom sa nedá robiť“ a „neviem, kde to nájdem“.

Potom, čo prebehla implementácia, sme sa vrhli do práce a pokračovali vo vývoji ďalších modulov (entít) v systéme. Máme rozbehnutých dosť projektov v rámci CRM, od malých až po veľké.

Baví ma na systéme, že na neho ide napojiť takmer všetko, baví ma, že nemusím poznať programovanie a pritom som schopný nastavovať automatické procesy, ako jednoduché workflow, tak aj sofistikované vývojové diagramy procesu. Na začiatku to bolo, ako keby sme sami všetko riešili hneď. Tomu však už odzvonilo. Napriek tomu vždy hľadáme spoločné cesty na to, aby sme spoločného cieľa dosiahli. Aký je spoločný cieľ? Chceme funkčnú vec a keď je funkčná sú aj peniaze. Súčasná spolupráca ma hlavne baví z toho dôvodu, že na strane Apertia máme skvelého projektového manažéra, ktorý ten systém má prešmyknutý od A do Z. Jeho meno spomínať nebudem, inak by mi ho určite chceli zobrať.

Spoluprácu hodnotím kladne, ale zostanem na nohách a poviem, nikdy nebudem spokojný, pretože stále chcem viac.

Tomáš Vítek

projektový manažér

Chcete dostávat novinky ze světa firemních systémů, technických zajímavostí a dat? Napište nám svůj e-mail a my Vám budeme posílat newsletter.

Přidejte se na webinář!

Jak ušetřit na Vašem IT, automatizovat a zároveň zefektivnit všechny procesy ve společnosti.