Či už ste sa k tomuto článku dostali ako k prvému zdroju informácií pri hľadaní systému CRM a fakturácie, alebo už máte za sebou niekoľko jednotiek či dokonca desiatok vyskúšaných programov. Dúfam, že vám tento článok pomôže pri hľadaní ideálneho CRM s fakturáciou.
Ak venujete dostatok času príprave svojich požiadaviek a následne výberu systému, môžete sa vyhnúť zbytočnému prechádzaniu z jedného systému do druhého a vyťahovaniu údajov. Keď vás niektorí dodávatelia dokonca prinútia zaplatiť vysoký poplatok za sťahovanie vlastných údajov.
Na čo sa zamerať v CRM:
- Centrálna databáza: základom dobrého CRM je centrálna databáza. CRM by mal poskytovať jednu centrálnu databázu prístupnú odkiaľkoľvek a kedykoľvek ju potrebujete.
- Správa kontaktov: CRM by mal umožňovať efektívnu správu kontaktov a informácií o zákazníkoch. To zahŕňa podrobné profily, komunikáciu a históriu všetkých druhov interakcií.
- Správa predajných príležitostí: Systém by mal umožňovať sledovanie predajných príležitostí a fáz predajného cyklu. To pomôže vašej spoločnosti určiť, ktorý proces získavania nových klientov je najefektívnejší.
- Správa marketingových kampaní: Ak plánujete marketingové aktivity, CRM by mal umožniť správu kampaní, sledovanie výsledkov a segmentáciu klientov na cielenú komunikáciu.
Fakturačný systém:
- Fakturácia: aby bol fakturačný systém lepší ako tabuľka Excel, mal by umožňovať jednoduchú a rýchlu fakturáciu s možnosťou automatického výstupu údajov podľa šablóny z pripojeného CRM.
- Správa platieb: Systém by mal poskytovať možnosť správy platieb vrátane sledovania nezaplatených faktúr a prehľadnej histórie platieb.
- Automatizácia procesov: V rozvíjajúcej sa firme je užitočné ušetriť čas pri procesoch, ktoré systém zvládne, napríklad pri opakovaných faktúrach alebo zasielaní platobných upomienok.
- Sledovanie výdavkov: Pokročilejší systém by mal obsahovať možnosť sledovania výdavkov a vytvárania sofistikovanejších finančných výkazov a v spojení so systémom CRM by mali byť možnosti výkazníctva ešte širšie.
Pre oba systémy je to dôležité:
- Cena: vždy si zistite všetky podrobnosti o cene systému, niektoré systémy majú nejasný alebo nedostatočne popísaný cenník a rastúca spoločnosť sa nakoniec stretne s výraznými príplatkami, napríklad za viac prístupov do systému.
- Integrácia: systém by mal byť schopný integrácie s vašimi existujúcimi nástrojmi a softvérom, ako sú e-mailoví klienti, kalendáre, webové stránky atď. Ak ešte žiadny z nich nepoužívate, informujte sa aspoň všeobecne o integráciách a možnosti integrácie úplne nového nástroja, ktorý dodávateľ štandardne neponúka.
- Bezpečnosť: CRM aj fakturačné systémy obsahujú veľmi dôležité údaje. Je potrebné ich zabezpečiť proti strate (zálohovanie) a najmä proti krádeži.
Pri výbere systému CRM a fakturačného systému je dôležité zvážiť, aké funkcie zodpovedajú vašim potrebám a cieľom. Pri spísaní svojich požiadaviek buďte kreatívni, možno budete nakoniec príjemne prekvapení tým, čo vám takýto systém môže ponúknuť. AutoCRM a jeho pokročilejšiu verziu pre systém ERP si môžete vyskúšať zadarmo a konzultovať svoje potreby a predstavy.