Mnohé spoločnosti dodnes spravujú svoje sklady spôsobom, ktorý zaberá veľa času a často aj miesta v sklade. Zamestnanci síce majú k dispozícii systém, ale všetko zadávajú ručne. Skladové hospodárstvo sa dá vďaka dnešným technológiám vykonávať veľmi inteligentne a efektívne. Skladové hospodárstvo a dátové terminály idú ruka v ruke a môžu byť plnohodnotnou súčasťou CRM alebo ERP a zadávanie údajov do systému môže byť čiastočne automatizované.
CRM a riadenie skladu
Skladové hospodárstvo je dôležitou súčasťou mnohých systémov CRM a ERP. Tieto systémy umožňujú sledovanie a riadenie zásob, objednávok a dodávateľov v reálnom čase, čo pomáha minimalizovať straty.
V rámci systému CRM sa riadenie skladu zvyčajne zameriava na sledovanie a správu katalógov výrobkov, cenových ponúk, objednávok a fakturácie. Systémy ERP potom zvyčajne zahŕňajú širšie funkcie riadenia skladu, ktoré sú často užitočné najmä vo väčších spoločnostiach, ako napríklad príjem, skladovanie, kontrola kvality, balenie, plánovanie dopravy, distribúcia a ďalšie. Tieto systémy umožňujú lepšie sledovanie zásob v reálnom čase a zabezpečujú, aby sa zásoby spravovali v súlade s postupmi a normami spoločnosti.
Systémy CRM a ERP umožňujú lepšie riadenie zásob a zabezpečujú vyššiu efektívnosť a produktivitu skladových operácií. Všetko sa dá sledovať a spravovať z jedného miesta.
Používanie terminálov a mobilných čítačiek
Čítačky zabezpečujú vyššiu efektivitu a zníženie počtu chýb. Sú tiež veľkým pomocníkom počas inventúry a v spojení so sofistikovaným systémom poskytujú informácie o skladových operáciách, čím zlepšujú prehľad o aktuálnom počte výrobkov, dodávkach a inkasách. Pomocou prehľadov môžete tiež napríklad zistiť, ktoré výrobky sú na ústupe alebo naopak, v ktorom ročnom období je vhodné vyžiadať si od dodávateľa viac kusov z dôvodu zvýšených nákupov. Vyhnete sa tak dlhodobému skladovaniu výrobkov, ktoré nikto nechce, a zvýšite spokojnosť zákazníkov nielen počas nákupných vĺn.
Ak už používate dátové terminály alebo mobilné čítačky, prepojenie so systémom CRM bude veľkým krokom vpred. V AutoCRM dokážeme prepojiť akékoľvek čítačky so skladmi v systéme a automatizovať následnú kontrolu.
Výhody dátových terminálov v bodoch:
- Rýchlosť a presnosť pri inventúre a pohybe tovaru
- Zvýšenie efektívnosti a produktivity skladových operácií
- Zníženie počtu chýb a zvýšenie presnosti pri riadení skladu
- Okamžité zadávanie a aktualizácia údajov v systéme
- Integrácia s inými systémami (napr. ERP, WMS, CRM)
- Zlepšenie sledovania zásob a zníženie nákladov na skladovanie
- Zvýšenie spokojnosti zákazníkov vďaka rýchlejšiemu spracovaniu objednávok
V spoločnosti AutoCRM vám môžeme poskytnúť integráciu systému riadenia skladu do základného systému CRM alebo ERP. Vďaka modularite nášho CRM môžete pri raste vašej firmy (alebo aj hneď) využívať aj ďalšie systémy na fakturáciu, dochádzku, MLM s províznym systémom a mnohé ďalšie. S rovnakou myšlienkou flexibility a škálovateľnosti vytvárame aj webové stránky a e-shopy plne prepojiteľné s AutoCRM a pri väčších projektoch CRM povýšime na PIM na správu informácií potrebných na predaj produktov alebo služieb.